WIE HET TANKSTATION VAN LEUS ALMELO AAN DE H.R. HOLSTLAAN BINNENLOOPT HEEFT GROTE KANS SHARON ROZENBOOM TE TREFFEN. SHARON IS NAMELIJK TYPISCH ZO’N MEDEWERKSTER DIE HOUDT VAN HAAR WERK EN DUS OOK GRAAG AAN HET WERK IS.

U kunt niet kiezen?”, vraagt Sharon aan een gast die voor de counter staat. “Nou, dan beleg ik het broodje toch gewoon aan twee kanten met twee verschillende soorten beleg. Op de ene helft tonijn en op de andere carpaccio.” Sharon maakt hiermee meteen duidelijk hoe de vork in de steel zit bij Leus Almelo. “Niets is in beton gegoten, we zijn flexibel. En wij doen niet zo moeilijk, de wens van de gast staat centraal. En kan de gast niet kiezen, dan beleggen we de broodjes desnoods dubbel.” Dit is mede de reden dat de broodjesservice van Leus een begrip is in Almelo en omstreken. “Naast dat mensen bij ons komen om in onze shop te genieten van een kop koffie, drankje, snack of een vers belegd broodje hebben wij ook een bezorgdienst voor bedrijven. En ja, zo nu en dan zit ik zelf ook achter het stuur. Niet vaak hoor, soms. Alleen als het hier niet druk is, en dat is niet zo vaak het geval”, lacht de bakery-medewerkster.

Horecadier

Sharon werkt sinds een jaar bij Leus Almelo. “Mijn achtergrond? Ik heb altijd in de horeca gewerkt, ik ben een horecadier. Tot een jaar geleden werkte ik nog in een cafetaria. Maar via mijn zus hoorde ik dat ze bij Leus nieuwe medewerkers zochten. En dat leek mij heel leuk, vandaar dat ik hier nu sta”, vertelt Sharon. En? “Ja, het is echt superleuk. Heel afwisselend. En erg druk.” Naast dat Sharon veel in de bakery actief is,samen met het team nieuwe acties en broodjes bedenkt (het warme broodje Kipreepjes Deluxe met diverse groente is een echte aanrader),is ze verantwoordelijk voor het inwerken van nieuwe medewerkers. “We hadden het afgelopen jaar te maken met verloop, daarom hebben we een heel nieuw team moeten bouwen. Zo fijn nu, we kunnen het echt heel goed met elkaar vinden. En dat merk de gast ook. Echt waar, als de sfeer goed is dan straalt dat ook uit naar de gast. Erg belangrijk dus.” 

‘Studenten vragen weleens; kunnen wij geen korting krijgen? Ik kaats de bal dan terug; bedenk maar wat, dan kijken we ernaar. En dat doen we echt, geen loze beloftes’

Sharon Rozenboom

bakery-medewerkster, Het tankstation van Leus Almelo

Heel divers

Die gast is overigens enorm divers bij Leus Almelo. Van de passant, de scholier tot de bouwvakker en zakenman. “Er zit hierachter een scholengemeenschap, in de pauzes komen ze dan allemaal een broodje kopen. En dan vragen ze weleens; wij komen hier iedere dag, kunnen we geen korting krijgen? Ik kaats de bal dan terug; bedenk maar wat, dan kijken we ernaar. En dat doen we ook echt, geen loze beloftes. Als zij iets leuks en origineels kunnen bedenken, dan staan we daarvoor zeker open. Tot dusver hebben we nog niets van ze gehoord, de scholen zijn ook gesloten, maar dat komst vast nog. Ik ben benieuwd.” Het zijn de zaken die het werk leuk maken, toch heeft de bakery-medewerkers ook weleens te maken met de minder leuke onderdelen van het werken in de frontlinie. “Afgelopen week nog, een gast gooide gewoon zijn broodjes over de toonbank richting ons. We hadden het verkeerd gedaan, zei hij. Nou mooi niet, we hebben de bestelling gecontroleerd en wij hadden het precies zo gedaan als gevraagd. Blijf dan maar eens vriendelijk. Ik probeer dat altijd, maar er zijn grenzen.” Als gasten lastig zijn of onvriendelijk, dan wordt Sharon altijd naar voren gehaald door haar collega’s. “Dan roepen ze; Sharonnnnn. Dan weet ik al genoeg. Ik ben de troubleshooter. Vind ik helemaal niet erg hoor, meestal is het zo opgelost.”