HYPERSPECIALISATIE IS EEN TREND IN FOOD. ER ZIJN STEEDS MEER MARKTPARTIJEN DIE ZICH FOCUSSEN OP ÉÉN PRODUCT EN DAARIN DE BESTE WILLEN ZIJN. THE AVOCADO SHOW IS DAARVAN EEN VOORBEELD. IN DE VESTIGINGEN VAN DEZE FORMULE DRAAIT HET ALLEMAAL OM, HOE KAN HET OOK ANDERS, DE AVOCADO. EN OM HET BIEDEN VAN EEN EXPERIENCE AAN DE GASTEN.

De geboorte
The Avocado Show is in 2017 opgericht door Julien Zaal en compagnon Ron Simpson. Het eerste restaurant werd geopend in De Pijp in Amsterdam, maar inmiddels zijn er al tien filialen bijgekomen. En die staan niet alleen in Nederland. The Avocado Show heeft vestigingen in Brussel (2), Madrid, Londen, Parijs en Stuttgart. Het is volgens de oprichter de verwachting dat er in 2022 in totaal 300 mensen onder de vlag van The Avocado Show werken.

The Mall
Het nieuwste filiaal van The Avocado Show staat in Leidschendam, in Westfield Mall of the Netherlands. De zaak heeft 80 zitplaatsen en een oppervlakte van 190 vierkante meter. De uitstraling is kleurrijk; de gasten zitten onder natuurlijk licht en zijn omgeven door veel groen-roze kleuraccenten. Het is hoe ieder filiaal eruit ziet, het ontwerp is gedaan in samenwerking met het vaste creatieve team van Aces of Space.

Wat eten we vandaag?
The Avocado Show is een wereldwijd fenomeen geworden dat bekend staat om pretty healthy food: prachtige en smakelijke gerechten, gemaakt met duurzame avocado’s. Het menu is gerust origineel te noemen. Wat te denken van stacked pancakes, een avocado smashed burger en zelfs cocktails, waarbij de avocado-pitten gebruikt worden als ijsblokjes. Maar ook verschillende poke bowls, de paradepaardjes van het menu. Het aanbod is dynamisch. Zo heeft men recent de Avo Fries (friet gemaakt van avocado, red.) omarmd.

Stretchen
Een formule stretchen, ook daar weten de oprichters achter The Avocado Show wel raad mee. Na het oorspronkelijke restaurant van The Avocado Show en de to go-variant, is het nieuwe mall model het derde format in het vijfjarige bestaan dat men in de markt zet. Mede-oprichter Ron Simpson: “In de toekomst zouden we The Avocado Show het liefst naar alle werelddelen willen uitbreiden. Maar in d e VS, Azië en het Midden-Oosten bestaat een mall culture, waar hospitality een groot onderdeel van is. Om hierin mee te kunnen spelen én groeien, kiezen we ervoor ons concept verder te ontwikkelen. Nieuw in dit mallconcept zijn de neon accenten en het open floorplan, speciaal opgezet om een laagdrempelige sfeer neer te zetten. Exterieur en interieur zijn hierin één geheel geworden.”

De socials
Waar zou The Avocado Show staan zonder de socials? De formule heeft een grote schare fans opgebouwd via onder
meer Instagram en TikTok. De avocado-artiesten achter The Avocado Show weten als geen ander hoe ze moeten scoren op social media. The Avocado Show wordt ook wel Neerlandsch grootste virale restaurantsensatie in jaren genoemd.

Partners
The Avocado Show rolt het concept uit in franchise. Het heeft op dit moment al meer dan 20 franchisevestigingen getekend. Dat had een veelvoud kunnen zijn, maar de oprichters zijn streng aan de deur. Slechts een klein deel van de
aanvragers komt in aanmerking om daadwerkelijk een Avocado Show te openen. Het draait namelijk niet alleen om de financiën. Potentiële partners moeten dezelfde waardes als zij hebben. Het moet gewoon een goed zakelijk huwelijk zijn. Ook moet de partner de lokale markt in zijn of haar land als geen ander kennen.