EEN NIEUW GEZICHT. EVEN VOORSTELLEN DUS. MIJN NAAM IS MARTIJN LOUWS. DE NIEUWE HOOFDREDACTEUR VAN MOVE ON MAGAZINE. OPVOLGER VAN JIRI HARTOG. WEES GERUST, HIJ BLIJFT BETROKKEN. ALLEEN IN EEN ANDERE ROL. EN IK WAS AL BETROKKEN BIJ MOVE ON, OOK IN EEN ANDERE ROL. EIGENLIJK ZIJN ONZE ROLLEN OMGEDRAAID.

Misschien wat ingewikkeld, maar wellicht ook herkenbaar. Jullie rol verandert namelijk ook in deze bijzondere tijd. Zo vertelde een tankstation ondernemer mij twee weken geleden dat hij weer met de voeten in de klei staat. Weg uit het kantoor, de vloer op. Keihard werken. Lekker ondernemen. Niet cijfers met vorig jaar vergelijken, maar cijfers van dag tot dag bekijken. En daarbij gaat het soms een stap achteruit en dan weer twee stappen vooruit.

Het is de nieuwe realiteit. Waarbij voorzichtig verbetering zichtbaar is. Orange Peak schetst iets verderop in dit magazine namelijk dat Nederland langzaam weer in beweging komt en daarmee weer wat vaker het tankstation bezoekt. Goed nieuws dus. Al zal het nog wel even duren voor oude tijden herleven. En juist daarom is het zo belangrijk om te blijven ondernemen. Toon veerkracht. Wees creatief. Boor nieuwe doelgroepen aan.

En wat blijkt? Dat wordt gedaan. Lees bijvoorbeeld het verhaal van Berkman, dat in samenwerking met De IJswinckel een drive-thru op het tankstation in Barendrecht heeft gelanceerd. Out-of-the-box. En iets waarmee de rol van het station verandert. Niet zomaar een bestemming, maar een destination. Berkman in Barendrecht is een locatie waarvoor je omrijdt. Een daverend succes. En daardoor zeker geen eendagsvlieg. De drive-thru is er in ieder geval tot oktober. En het initiatief keert volgend jaar terug. Mogelijk bij meer locaties. En mogelijk met ook koffie en thee in het assortiment. Zo zie je maar waar een creatief rollenspel toe kan leiden.