Onafhankelijk, persoonlijk én daadkrachtig. Dat kenmerkt volgens Michiel Krouwer en Hans Veerman de werkwijze van Schouten Zekerheid. Dit familiebedrijf is de nieuwe verzekeringspartner
van Drive. De samenwerkingsovereenkomst ging per 1 juni in en is met een handtekening bekrachtigd door de komende én de gaande voorzitter van de vereniging.
Drie jaar is de looptijd van de overeenkomst tussen Drive en Schouten Zekerheid. Daarna wordt het contract, als de samenwerking van beide kanten naar tevredenheid verloopt, steeds weer met een jaar verlengd. Beide partijen zien dat met alle vertrouwen tegemoet, zo bleek bij het tekenmoment. “Wij zijn heel blij met deze nieuwe partner”, gaven de toen nog kandidaat-voorzitter Charlot van Tol en bijna afzwaaiende voorzitter van BETA, Ewout Klok, daar eensgezind aan. “Omdat de samenwerking met de vorige verzekeringspartner door de leden niet als optimaal werd beschouwd, gingen we zoek naar een ander. Bij die verzekeringsadviseur misten de leden met name het persoonlijk contact. Schouten Zekerheid biedt dit wel en heeft daarnaast veel ervaring met brancheorganisaties en retail. Bovendien is het een familiebedrijf. Ook dat vinden wij een belangrijk element.”
Aantrekkelijke premies
“Energiestations zijn, zoals bekend, niet makkelijk te verzekeren”, zei Van Tol verder. “Aanvragen van individuele ondernemers worden nogal eens afgewezen. En worden ze wel geaccepteerd, dan vaak tegen een huizenhoge premie. Als collectief ben je veel aantrekkelijker voor verzekeraars, krijg je meer voor elkaar en tegen een scherpere prijs. Daarom zijn we blij met deze nieuwe partner. Door voor Drive als makelaar op te treden richting verzekeringsmaatschappijen gaat Schouten Zekerheid in een grote behoefte van onze leden voorzien. Zij kunnen rekenen op uitstekende, op de branche en hun bedrijven toegesneden verzekeringen tegen aantrekkelijke premies.” Klok: “Door destijds in zee te gaan met de verzekeringspartner van BETA, haalde ik het lidmaatschapsgeld er wel tien keer uit. Zoveel scheelde dat met wat anderen rekenden.”
Kracht van het collectief
“Wat belangrijk is om te benadrukken, is dat de keuze aan de leden is”, aldus Van Tol. “Zij bepalen zelf of zij gebruikmaken van het aanbod van Schouten Zekerheid voor Drive-leden of dat ze bij hun huidige verzekeraar en tussenpersoon blijven.” “Wat Charlot en Ewout zeggen over de kracht van het collectief, klopt precies”, bevestigde Michiel Krouwer. “Een van de brancheverenigingen die wij als makelaar vertegenwoordigen is Koninklijke Horeca Nederland. Bij horecaondernemers bestond al jaren de grote wens om hun terrassen te kunnen verzekeren. Geen enkele verzekeraar wilde daaraan. Totdat wij namens 18.000 horecabedrijven gingen onderhandelen met hen. Toen lukte het wel.” Krouwer is directeur Affinity Groups bij Schouten Zekerheid. “Voor ‘affinity’ bestaat niet echt een Nederlands woord, maar het komt neer op ‘verbondenheid’”, legde hij uit. “Het zijn doelgroepen die tot eenzelfde branche of beroepsgroep behoren. Een kleine dertig branche- en beroepsverenigingen en ondernemersorganisaties zijn aan ons verbonden. Daarbij zitten onder meer RAI Vereniging en VACO, de vereniging voor de banden- en wielenbranche. Met de mobiliteitssector hebben we daardoor al ruime ervaring. Voor ledengroepen optreden als verzekeringsmakelaar is één van de specialismen van ons kantoor. We doen dat al veertig jaar.”
Vast contactpersoon
“De leden van Drive kunnen van ons verwachten dat wij hen zo goed mogelijk gaan bedienen”, benadrukte manager verkoop Affinity Groups Hans Veerman bij het tekenmoment. “Dat zullen we doen met verzekeringsproducten die naadloos aansluiten bij hun ondernemingen en specifieke behoeften en premies, die door de collectieve inkoop, zeer scherp zijn. Daarnaast staat bereikbaarheid bij ons op één. Zowel persoonlijk als digitaal. Bij ons geen keuzemenu’s, maar een rechtstreek nummer van een vast contactpersoon.”
Persoonlijk en daadkrachtig
“Voor Drive-leden is adviseur Jack de Jong de vaste contactpersoon”, gaf Veerman aan. “Hij komt graag bij hen op bezoek voor een verzekeringscheck, advies of inventarisatiegesprek. Onze adviseurs nemen sowieso minimaal één keer per jaar contact op om de verzekeringsportefeuille te actualiseren. De leden daadkrachtig ontzorgen met een volledig pallet aan verzekeringen is wat men van ons kan verwachten. Wij zijn nu druk bezig om ons uitvoerig te oriënteren op de energiestationbranche en het DNA van de bedrijven tot ons te nemen. Binnenkort treden we naar buiten met wat we concreet voor de leden van Drive kunnen betekenen als verzekeringsmakelaar.”